CASIO Kalkulator FX 991 RS
Otkrijte Revolucionarni FX 991 RS – Prvi Srpski Kalkulator! Sa širokim spektrom naprednih funkcija i jednostavnim korisničkim interfejsom, FX 991 RS je savršen alat za sve vaše matematičke potrebe i najbolji u svojoj klasi. Ne samo što vam pruža neophodnu preciznost i pouzdanost, već i omogućava da istražite nove nivoe matematičkog razmišljanja.
Tehnologija i nauka su naša budućnost a naša budućnost ste vi
Širenje naše želje za obrazovanjem: jedan kalkulator, jedan student, jedna po jedna priča.
Svet je iz minuta u minut sve više povezan zbog tehnološkog napretka.
U CASIO-u, razvijajući GAKUHAN-ove aktivnosti širom sveta, vidimo kako deci može biti lako da pomisle da je tehnologija stvorena tek tako; da ono što se uči u školi zapravo nema stvarnu primenu.
Inspirisale su nas različite priče i nadamo se da će kroz ovaj projekat svaki učenik koji u rukama drži naučni kalkulator pronaći razlog da na predmete koje uči u školi gleda kao na ulaz u bolju budućnost.
I više od svega, nadamo se da ćete sa nama podeliti svoju priču ili priče koje su vas inspirisale.
Promovisanje interesovanje za naučno obrazovanje kroz inspirativne priče
Interesovanja i hobiji.
Muzika
Sjajan uvod u matematiku bio bi kroz muziku: algebarski odnos između nota, matematički opis zvučnih talasa i vibracija ili aerodinamika instrumenata. Ciklični ritmovi leže u srcu moderne elektronske muzike, a nova tehnologija nam omogućava da sviramo složene matematičke obrasce koje možda ne bismo mogli da sviramo na instrumentima.
Igre
Sudoku je klasik zasnovan na logici, a Mario ne skače samo gore-dole, on stvara parabolu; programiranje video igara suštinski je povezano sa nekoliko oblasti matematike kao što su logika i geometrija. Programiranje može čak i istoriju oživeti, poput ovog virtuelnog prikazivanja konstrukcije Karlovog mosta u Pragu.
Moda
Geometrija i razlomci su područja matematike neophodna za modni dizajn, ali takođe hiljadama godina nadahnjuju kreativnost dizajnera; poput upotrebe starosedelačkih geometrijskih obrazaca u Africi ili Australiji.
Fotografija
Sastav fotografije – postavljanje vaše fotografije tako da gledaocu najviše prija – odnosi se na procente, geometriju i simetriju; fotografi koriste matematiku za izračunavanje podešavanja svojih fotoaparata.
Modeli i uloga
Mnogi poznati naučnici svoju karijeru nisu započeli iz strasti prema matematici, već iz potrebe da rešavaju probleme i bolje razumeju svet oko sebe. Ponekad nova strast i nadahnuće – uključujući matematiku i nauke dolaze sa najneočekivanijih mesta.
Neke poznate ličnosti su proučavale nauku na univerzitetu, dok su neke nauku otkrivale samoispitivanjem i eksperimentisanjem.
Na primer, prva otkrića ka razvoju današnje bežične komunikacije napravila je poznata glumica. Više informacija možete pronaći na sledećem spoljnom linku: https://sr.wikipedia.org/sr-el/Hedi_Lamar
U prvom planu istorijskih trenutaka poput sletanja čoveka na Mesec tokom leta 1961. godine nalaze se pioniri koji su se usudili da dovedu u pitanje ograničenja onoga što ljudi ili mašine mogu postići. Saznajte više o takvom naučniku na sledećoj spoljnoj vezi: https://sr.wikipedia.org/sr-el/ Margaret Hefild Hamilton
Želja da se poboljša životni standard ljudi ili da se spasu životi presudna je za razvoj medicine i medicinske nauke. U poslednje vreme možemo videti napredak u komunikaciji, računarstvu, robotizaciji itd. Možete saznati više o tome kako se neuronauka i robotika kombinuju za pomoć pacijentima na sledećoj spoljnoj vezi: https://www.ted.com/talks/gregoire_courtine_the_paralyzed_rat_that_walked?language=sr
Način na koji gledamo na ekosisteme i životnu sredinu se izuzetno promenio tokom poslednjih nekoliko decenija. To je uglavnom zahvaljujući radu naučnika koji nisu dozvolili da ih njihovi nedostaci spreče u istraživanju u oblastima kojima su bili vrhunski.
Saznajte više iz poruke naučnika mlađoj generaciji na sledećem spoljnom linku: https://www.ted.com/talks/e_o_wilson_my_wish_build_the_encyclopedia_of_life/transcript?language=sr
POKLOPCI INSPIRISANI STEAM-om za CASIO Kalkulatore
Za ovaj projekat kreirali smo pet dizajnerskih CLASSVIZ omota.
Zamolili smo članove našeg projekta da crpe inspiraciju iz sopstvenih životnih iskustava i znanja u vezi sa naukom i tehnologijom i STEAM -om u obrazovanju.
Šta je STEAM?
Skraćenica za Science, Technologi, Engineering, Arts and Mathematics, STEAM je interdisciplinarni obrazovni pristup koji se fokusira na iskustveno učenje,
rešavanje problema, veštine saradnje, kritičko mišljenje i kreativnost.
Pročitajte neki od naših članaka sa umetnicima
SNAGA INOVACIJA
BIODIVERZITET
DIGITALIZACIJA I INŽENJERING
ISTRAŽIVANJE SVEMIRA
Pridruživanje grupi nastavnika: članova nastavnika CASIO
Uvođenje interdisciplinarnog nastavnog rada, rada u više predmeta, u učionici nije uvek lako. Nadamo se da ćemo moći da pružimo korisne resurse za nastavnike koji će eksperimentisati sa konceptom STEAM obrazovanja.
Naši radni listovi STEAM uvode učenje matematike na zabavan način. Mogu se koristiti za grupni rad i zadatke ili za integrisanje u uobičajene časove kao posebnu lekciju. Između ostalih vebinara, organizujemo seminare za nastavnike o tome kako integrisati ove radne listove u njihove učionice.
Upravo smo pokrenuli novu platformu na koju nastavnici STEAM-a mogu da postavljaju svoje materijale, preuzimaju dostupne radne listove i učestvuju u mnogim CASIO događajima i aktivnostima koji dolaze.
Pridružite se kampanji:
Ispričajte nam zašto volite matematiku i nauku na forumu https://www.odlican5.com/demo/primer6/
U narednom periodu, svaku kupovinu kalkulatora fk-991RSX na ovoj veb lokaciji prati novi dizajn futrola po vašem izboru. *
*Dok traju zalihe.
Moć Inovacija
“Jer biti superheroj nije samo penjati se na nebodere ili ispucati laserske zrake iz očiju. Ponekad se radi o pronalaženju leka za retku bolest.
Ili dizajniranje vozila koje troši manje resursa i smanjuje ljudski faktor. Ili čak izmisliti nešto tako malo poput spajalice.
Možda nam je sve što treba da postanemo superheroji samo par krila koja će nam pomoći da se uzdignemo. A, možda je ovaj par krila nauka.”
Ceo intervju sa umetnikom
Ja sam konceptualni umetnik u industriji igara. Volim da eksperimentišem sa različitim stilovima i širokim spektrom tema. Najviše me inspirišu obični ljudi, prolaznici na ulici. Živopisna mešavina različitih osobina, stilova života i ponašanja podstiče moju kreativnost i pomaže mi da smislim zanimljive likove i situacije.
Na šta ste se fokusirali ili crpili inspiraciju prilikom dizajniranja ovog umetničkog dela za Casio?
Smatram se vrlo srećnom osobom koja se rodila i živi u doba mnogo naučnih i tehnoloških dostignuća. Ne mogu ni da zamislim kako će izgledati naši životi za 10 godina ili kakava će biti sledeća velika promena u tehnološkom smislu. Ali kada sam počeo da skiciram svoje ideje za ovaj projekat, sve o čemu sam razmišljao bilo je da možda svako može biti taj superheroj koji bi mogao da oblikuje bolju budućnost. Jer biti superheroj nije samo penjati se na nebodere ili ispucati laserske zrake iz očiju. Ponekad se radi o pronalaženju leka za retku bolest. Ili dizajniranje vozila koje troši manje resursa i smanjuje ljudski faktor. Ili čak izmisliti nešto tako malo poput spajalice. Možda nam je sve što treba da postanemo superheroji samo par krila koja će nam pomoći da se uzdignemo. A, možda je ovaj par krila nauka.
Znajući da će hiljade učenika videti vaše umetničko delo, da li postoji neka posebna priča koju biste želeli da podelite sa ovim učenicima?
Pre nekoliko godina imao sam sreću da budem deo malog tima programera igara čiji je zadatak bio stvoriti 14 igara i interaktivnih igara za dečiji muzej sa sedištem u Bugarskoj, koji je objedinio glavne oblasti nauke. Budući da sam bio vodeći dvodimenzionalni umetnik na tom projektu, na meni je bilo da sve dizajniram na način koji bi inajsloženiji koncept učinio razumljivim za najmlađe posetioce. Teme su bile posvuda – od paleontologije, preko poljoprivrede do svemira – i morali smo blisko sarađivati sa grupom naučnika kako bismo bili sigurni da ta iskustva nisu samo vizuelno prijatna i zabavna već uglavnom obrazovna. Mislim da je naš tim prilično dobro obavio posao, ali uticaj našeg rada premašio je moja očekivanja kada sam godinu dana kasnije posetio muzej. Video sam na desetine dece ne samo da sa uzbuđenjem igraju naše igre, već i živo ćaskaju o njima. Savršeno razumevanje svih važnih poruka koje smo pokušali da upakujemo u zabavni paket. Tada sam shvatio koliko nauka može biti privlačna deci. Potrebna je samo pravi način. I u ovom konkretnom slučaju, ovo je bila zabavna igra lepog izgleda.
Stoyan Petrov
Biodiverzitet
“Verujem da smo kao društvo odgovorni da pronađemo bolje načine da je zaštitimo, jer budućnost naše planete zavisi od nas više nego ikad.“
Ceo intervju sa umetnikom
Grafički sam dizajner i ilustrator. Moj rad je uglavnom inspirisan prirodom, muzikom i maštom mog petogodišnjeg sina. Fasciniran sam čarobnim svetom knjiga za decu, nežnom mudrošću i ogromnom lepotom koju oni donose u svet naše dece.
Na šta ste se fokusirali ili crpili inspiraciju prilikom dizajniranja ovog umetničkog dela za Casio?
Moj najveći izvor inspiracije u stvaranju ovog umetničkog dela bila je priroda, njeni osnovni procesi, to su duboke i složene veze. Verujem da smo kao društvo odgovorni da pronađemo bolje načine da je zaštitimo, jer budućnost naše planete zavisi od nas više nego ikad. Naša postojeća dostignuća u tehnologiji i nauci mogu se koristiti za zaštitu našeg preostalog biodiverziteta i naši naučnici mogu nastaviti svoje napore u pronalaženju boljih rešenja kako za ljudsko društvo, tako i za druga živa bića na planeti.
Postoji li STEAM tema za koju se i sami volite?
Verujem da je STEAM obrazovanje sjajan način izazivanja dečije radoznalosti prema svetu pomažući im da uče na razumljiviji, jednostavniji i prijatniji način. Za mene, kao diplomiranog matematičara i ljubitelja vizuelnih umetnosti, zaista je jasno da u matematici postoji umetnost, a ponekad umetnost je savršena logika i nauka. Prvi put sam našla vezu između umetnosti, matematike i fizike prilikom pohađanja časova crtanja u srednjoj školi. Da bi se naučilo savršeno crtati u perspektivi, mora se koristiti znanje o načinu na koji rastojanje, udaljenost, menja izgled predmeta. Jedan od tipičnih multidisciplinarnih fenomena je Zlatni presek, koji je važan estetski princip u umetnosti. Umetnici to često uzimaju u obzir kada kreiraju kompoziciju svog umetničkog dela. Takođe se smatra važnim u arhitekturi, matematici. Može se pratiti i u botanici. Fascinantno je istraživati vezu između umetnosti i nauke, jer je to način da se bolje razumeju, kao i svet uopšte.
Stefana Argirova
Digitalizacija i inženjering
“Čovečanstvo je napravilo napredak i nove granice u oblikovanju svakodnevnog sveta oko nas, sebe i prirode, posebno od pojave digitalizacije.“
Ceo intervju sa umetnikom
Ja sam arhitekta i 3D umetnik. Oduvek sam imao strast za umetnošću i njenom primenom u svim aspektima našeg života. Od praktičnih koju primenjujemo, na primer u arhitekturi, do zabave koju nalazimo uz strip.
Rado sam učestvovao u dizajnu privatnih kompanija, industrijskih zgrada i stripova.
Recite nam nešto o vašem umetničkom procesu.
Kada započinjem novi projekat, na početku pokušavam da protumačim ideju kampanje i pokušavam da je vizualizujem. Često tražim ili crpim inspiraciju kod drugih umetnika kada želim da osvežim dizajn oblikom i bojama. Moj omiljeni deo je na kraju, kada dovršavam detalje, jer daju integritet i potpunu viziju stvaranja. Osećam da je veoma važno na svoj rad gledati i drugim očima, pa često čekam da prođe neko vreme dok se ne pozabavim poslednjom fazom i ne završim projekat.
Znajući da će hiljade učenika videti vaše umetničko delo, da li postoji neka posebna priča koju biste želeli da podelite sa ovim učenicima?
Znajući da se Casio kalkulatori svakodnevno koriste u učionicama od strane učenika i nastavnika, voleo bih da verujem da svojim dizajnom mogu da doprinesem da svakodnevne časove učinim živopisnijim, zanimljivijim i intrigantnijim, a time i da poboljšam sam proces učenja.
Kada sam bio student, bio sam fasciniran svemirom i kosmosom. Ogromna veličina i misterije su probudile moju radoznalost i interesovanje za nauke. Verujem da je ta žeđ za znanjem ono zbog čega je čovečanstvo napredovalo i zbog čega je došlo do njegovog razvoja i napredaka.
Ovo mi je bila inspiracija za dizajniranje majmuna koji istražuje Kosmos.
Čovečanstvo je napravilo napredak i nove granice u oblikovanju svakodnevnog sveta oko nas, sebe i prirode, posebno od pojave digitalizacije. Ovo je bila inspiracija za crtanje mikročipa u obliku lista.
Za mene oba crteža predstavljaju isti koncept: slobodna kreativnost čovečanstva i želja za istraživanjem, stalna beskonačna petlja početak-kraj, mikro-makro, izgradnja-razgradnja.
Pokušao sam da istražim ovu vezu između čoveka, tehnološkog i naučnog napretka i prirode u motivima umetničkog dela s jedne strane, ali i u izboru boje i kompozicije s druge strane
Aleksandar Georgiev
Istraživanje svemira
“Verujem da je ta žeđ za znanjem ono zbog čega je čovečanstvo napredovalo i zbog čega je došlo do njegovog razvoja i napredaka.“
Ceo intervju sa umetnikom
Recite nam nešto o sebi
Ja sam arhitekta i 3D umetnik. Oduvek sam imao strast za umetnošću i njenom primenom u svim aspektima našeg života. Od praktičnih koju primenjujemo, na primer u arhitekturi, do zabave koju nalazimo uz strip.
Rado sam učestvovao u dizajnu privatnih kompanija, industrijskih zgrada i stripova.
Recite nam nešto o vašem umetničkom procesu.
Kada započinjem novi projekat, na početku pokušavam da protumačim ideju kampanje i pokušavam da je vizualizujem. Često tražim ili crpim inspiraciju kod drugih umetnika kada želim da osvežim dizajn oblikom i bojama. Moj omiljeni deo je na kraju, kada dovršavam detalje, jer daju integritet i potpunu viziju stvaranja. Osećam da je veoma važno na svoj rad gledati i drugim očima, pa često čekam da prođe neko vreme dok se ne pozabavim poslednjom fazom i ne završim projekat.
Znajući da će hiljade učenika videti vaše umetničko delo, da li postoji neka posebna priča koju biste želeli da podelite sa ovim učenicima?
Znajući da se Casio kalkulatori svakodnevno koriste u učionicama od strane učenika i nastavnika, voleo bih da verujem da svojim dizajnom mogu da doprinesem da svakodnevne časove učinim živopisnijim, zanimljivijim i intrigantnijim, a time i da poboljšam sam proces učenja.
Kada sam bio student, bio sam fasciniran svemirom i kosmosom. Ogromna veličina i misterije su probudile moju radoznalost i interesovanje za nauke. Verujem da je ta žeđ za znanjem ono zbog čega je čovečanstvo napredovalo i zbog čega je došlo do njegovog razvoja i napredaka.
Ovo mi je bila inspiracija za dizajniranje majmuna koji istražuje Kosmos.
Čovečanstvo je napravilo napredak i nove granice u oblikovanju svakodnevnog sveta oko nas, sebe i prirode, posebno od pojave digitalizacije. Ovo je bila inspiracija za crtanje mikročipa u obliku lista.
Za mene oba crteža predstavljaju isti koncept: slobodna kreativnost čovečanstva i želja za istraživanjem, stalna beskonačna petlja početak-kraj, mikro-makro, izgradnja-razgradnja.
Pokušao sam da istražim ovu vezu između čoveka, tehnološkog i naučnog napretka i prirode u motivima umetničkog dela s jedne strane, ali i u izboru boje i kompozicije s druge strane
Aleksandar Georgiev
Žene u nauci
“Učili su me da je čovek bio na Mesecu, ali nikada nisam znao da su žene zaslužne za to i da su bile od ključne važnosti za sigurno putovanje ljudi u svemir.“
Ceo intervju sa umetnikom
Ja sam dizajner i ilustrator i svoj rad zasnivam na tome da pozitivno predstavljam žene koje se ističu u oblastima u kojima obično dominiraju muškarci.
Na šta ste se fokusirali, odakle ste pronalazili inspiraciju za dizajn ovog umetničkog dela za Casio?
Dok sam dizajnirao ove futrole, nadahnuo me je svemir, proračuni i posvećenost žena poput Margaret Hamilton, da odvedu prve ljude na Mesec.
Postoji li STEAM tema za koju ste i sami vezani?
Još kao dete primetio sam da devojke i žene zapravo nisu u nauci ili istraživanjima. Učili su me da je čovek bio na Mesecu, ali nikada nisam znao da su žene zaslužne za to i da su bile od ključne važnosti za sigurno putovanje ljudi u svemir. Kako se vremena menjaju, tako je lepo videti zainteresovanu malu decu, bez obzira na pol, koja žele da budu lideri u STEAM karijeri, a koja imaju podršku u obrazovanju koja će im pomoći da se ostvare u nauci.